субота, 17. септембар 2011.

Sta reci na konferenciji


Selektore, evo vam nekoliko ideja koje mozete da razradite pa da na konferenciju u Beogradu imate spremne odgovore za novinare:

-poveo sam 1 beka sutera, koji se povredio u Londonu, 10 dana pred EP, trebalo je da predvidim da je moguce da mu se povreda obnovi.

-Paunica sam poveo jer je odbrambeni igrac, ali igrac sa izuztno slabom u napadu. Izbor Paunica je bio pogresan, jer samo 2 ekipe na ovom prvenstvu svoju igrau zasnivaju na samo jednom coveku, a to su Letonija sa Blumsom i Makedonija sa McCailebom. Letonija ipak nije tako jaka da smo trebali da je se plasimo, a sa Makedonijom niko nije ni ocekivao da igramo.

-Na krilu sam poveo nedovoljno oporavljenog Bjelicu i Keslja, koji se povredio neposredno pred turnir, posto je Keselj sa Rasicem cinio jedini suterski tandem u nasem timu, sada uvidjam gresku sto dodatno nisam ojacao tu sutersku liniju, posto su obojica u 10 dana do pocetka prvenstva imali po povredu.

-Na krilnom centru sam poveo 2 igraca koji po svojim fizickim karakteristikama ne mogu adekvatno da odgovore toj poziciji. Savanovic je dobar u ofanzivi i ima zavidnu tehniku i sut, ali je slab u deulu i odbrani. Moja zamena za Savanovica nije bila adekvatna, jer je Macvan jos sporiji, sa slabijim odrazom i sporijim lateralnim kretanjem, koje ga jos vise limitira u igri 1na1, sto pored slabijeg suta i thenike, rezultira daleko manjom ubojitoscu u napadu. Obojicu ovih igraca ne krasi odraz i mogucnost da se bore u skoku sa krlinim centrima ekipa koje su nam bili direktni konkurenti, upravo zbog fizicke limitiranosti, koju ja nisam uzeo u obzir kod sastavljanja tima.
 Sada uvidjam da je trebalo da povedem jednu viskou cetvorku, koja bi bila pokretljivija i fizicki dominantnija, te vise pomogla centrima u skoku.
Isuvise sam se uzdao u oporavak Velickovica, iako sam znao da su sanse za to male, trebalo je od pocetka da probam da nadjem zamenu za njega.

-Na pleju sam preveliku slobodu dao Teodosicu i nisam bio u stanju da ga zauzdam. Iako je previse silovao u napadu i igrao slabu odbranu, ja sam na zalost poveo Markovica, koji iako igra bolju odbranu, kao plej je apsolutno neupotrebljiv za napad. Njegova uloga u napadu se zavrsava prevodjenjem lopte na protivnicku polovinu, jer je od tog momenta potpuno bezidejan, bez smelosti da sutne, pokusa prodor, ili da upotrebljivu asistenciju.
Zbog toga sam bio osudjen da trpim Teodosica u igri, bez mogucnosti da ga adekvatno zamenim.
 Sada uvidjam da sam trebao da pozovem malog Nedovica, koji bi mi omogucio da ubrzam igru u momentima koji bi nam odgovarali. A i njegov prodor bi nam dobrodosao, jer u celom timu nismo pored Tepica imali igraca, koji je probijao ka kosu protivnika.

-Na centru sam napravio veliku gresku, zato sto Krsticu nisam omogucio adekvatnu zamenu, posto sam poveo dve identicne petice. Za jednog sam cak rekao da nije u formi, mnogi se pitaju zasto sam ga onda vodio. Na ovo stvarno nemam odgovor ni sada.
Na zalost protivnik se uvek brzo adaptirao na igru Koste Perovica, da li je zbog toga sto je spor, ima losu motoriku, da li je zato sto loptu drzi nisko kada je primi, ili skoro i nema odraz, to su takodje neka pitanja, koja ce ostati misterija za mene. Ali zelim da kazem da sada uvidjam gresku sto nisam poveo Milicica, jer je decko odigrao samo 2 utakmice u regularnom delu NBA sezone manje od Krstica. Sada su me obavestili da je imao skoro identican ucinak kao Krle, uz istu minutazu, sto je za svaku pohvalu, jer Krstic je igrao u Bostonu, gde je ima jednog od najboljih asistenata lige ROnda, a Milicic u Minesoti, koja redovno igra protiv jacih od sebe.

-Sada uvidjam da sam poveo izrazito defanzivni tim, da selektovani igraci jednostavno nisu mogli da ispune moje zamisli u napadu, zato sto jednostavno vecina njih nema napadacke karakteristike: Markovic, Paunic, Macvan, Perovic, Marijanovic, Bjelica... to su sve iskljucivo defanzivni, ili igraci sa limitiranim mogucnostima za napad.

Na zalost sada uvidjam i da sam selektovao i spor tim, koji nije mogao da se adekvatno suprotstavi protivnicima koji su bili brzi, poput Spanije i Francuske, ili protivnicima koji gaje napadacku kosarku poput Litvanije. Na zalost zbog slabe konstitucije pojedinih igraca, nismo bili u stanju ni da se suprotstavimo timovima koji gaje cvrst stil igre poput Grcke i Rusije.

Polagao sam preterane nade u nasu odbranu, iako mi je sada jasno da spori i fizicki inferiorni igraci ne mogu da igraju dobru odbranu ni kao tim, jer je tim dobar, koliko su pojedinci u njemu dobri.

Potpuno sam zanemario cinjenicu da je linija trojke pomerena na 6.75, te da sada imamo pola metra u svim pravcima vise da pokrivamo. Protivnici su to dobro koristili stajanjem visoko na liniji trojke, gde su mogli ili da sutiraju, ili da onda kada igrac krene na njih, bez problema krenu ka kosu, posto je odbrana bila razredjena, jer smo igrali precesto coveka u njoj.

Za sve vreme priprema nisam naucio ekipu da brani pic&roll, mislio sam da to vec znaju, ali posto je vecina presedela proteklih godinu dana, moguce da su zaboravili, trebalo im je osveziti materiju.

Polagao sam i preteranu veru u HEMIJU tima, medjutim posle 1000 utakmica sam nacuio nesto novo, a to je da hemija u timu postoji onoliko dugo koliko traje pobednicki niz. Kada krenu da se redjaju porazi, treba imati jake individualce, koji ce znati da povuku taj tim iz ponora u koji su pali, na zalost ja te individualce nisam selektova, jer sam verovao da je moje prisustvo, kao neprevazidjene velicine, dovoljno!

to su samo neke od ideja, imam ih jos, ali je ovaj post vec sada bezobrazno dug.

----------
a sada da vam postavim ja jedno pitanje. Kako je moguce da nista od ovoga niste migli da pretpostavite, posto neki od nas jesu?? A jedino sto smo uradili je da smo stvari sagledali realno, jer ovaj tim nije imao kvalitet, nije imao sutere, nije imao brzinu, fizicke predispozicije... Pre bih rekao da vi niste sagledali tu situaciju realno, jer da jeste, ovo se ne bi desilo. Imali ste 2 sampionata na kojima vas je pratila sreca, EP2009 je bilo jedno od najslabijih, a na SP 2010 je ta sreca nastavila da nas prati od zreba, preko protivnika van forme, do naseg nestvarnog suta!!! Na 2 takmicenja se vec videlo da mi rezervnog pleja nemamo, da sem Velickovica nemamo cvrstu cetvorku, da Krstic vapi za pomoci, da sem 5-6 igraca nema ko drugi da postigne poene, ni kada mora, potom ste imali lose sezone nasih igraca, gomilu pripremnih utakmica gde je sve ukazivalo na losu igru i formu i i dalje nista niste menjali...

Na zalost mislim da ste celom ovom poslu od pocetka pristupili isuvise lezerno sa previse SUJETE, praveci neke nerezonske poteze, ne zeleci da prihvatite krajnje mogucnosti tima koji ste sami selektovali, ne prihvatajuci tudje savete i DOBRONAMERNE kritike! Rezultat svega toga je porazavajuci, jer sve sto ste stvorili sa ovim momcima, sada je unisteno, posto se nismo plasirali na Olimpijadu, a to je bio cilj zbog kog ste i pozvani!!

2 коментара:

  1. Uglavnom se slazem osim da je Bjelica limitiran u napadu.

    ОдговориИзбриши
  2. Slazem se da su Keselj i Bjelica najveci potencijali u ovom timu. Ali, ako cemo da pravimo kriticki osvrt. Bjelica sem protiv Slovenaca nista nije pokazao. Dok je Keselj igrao na nivou samo protiv Francuske, tacnije igrao je preko svog nivoa, jer je imao sut od 78% za 3 poena.
    Kod ostalih elemenata igre, Keselj je debelo zakazao. Pogotovo onda kada je trebalo sam nesto da odradi, da stvori poziciju za sut, odigra 1na1, ili napravi ulaz. Po tom pitanju je razocarao, jer je u juniorima bio daleko dominantniji.
    Bjelica je bio povredjen i posto se radilo o povredi sake, znalo se da posle tako specificnih povreda ekstremiteta igracu treba jos duzi period da ponovo udje u formu, ali onda kada je Ivkovic zbog nerazumnog vodjenja 2 igraca: Marijanovica i Paunica, bio prinudjen da Bjelici da vecu minutazu, sve do utakmice sa Slovencima, koja nije imala nikakav znacaj, Bjelica nije pruzio ni jednu dobru partiju. Sem ako te partije ne uporedjujemo sa njegovim prethodnim od priprema, onda se vec vidi boljitak.

    Da li si primetio da su i Teodosic i Keselj bili godinu dana pod Ivkovicem u Olimpijakosu? I da su obojica odigrala ovo prvenstvo daleko losije od prethodnog?

    ОдговориИзбриши